سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بررسی تکنولوژی واقعیت افزوده(AR) و واقعیت مجازی (VR)

تفاوت واقعیت افزوده(AR) و واقعیت مجازی (VR)

امروزه با فراگیر شدن تکنولوژی در زندگی، می توانیم پیشرفت تکنولوژی را در زندگی روزمره خود مشاهده کنیم، که امروزه واقعیت مجازی (VR) و واقعیت افزوده (AR) شامل آن می‌باشد. شما می‌توانید به راحتی با استفاده از اپلیکیشن فاب، تکنولوژی واقعیت افزوده را با گوشت و خونتان احساس کنید. چراکه فاب برای این تکنولوژی سورپرایز ویژه ای برای دانش‌آموزان اول ابتدایی تا کنکور دارد.

اپلیکیشن فاباپلیکیشن فاب

در ابتدا بگذارید به صورت خلاصه شما را با واقعیت افزوده آشنا کنیم:

واقعیت افزوده (AR) چیست؟

در حقیقت هدف واقعیت افزوده و یا همان AR، ایجاد و یا شبیه سازی یک دنیای واقعی در دنیای دیجیتال می باشد. این قابلیت امروزه در بسیاری از زمینه ها همچون پزشکی، تدریس درس، بازی و.... بسیار استفاده می شود. به طور مثال یک مهندس عمران می تواند با استفاده از گوشی همراه خود و نگه داشتن دروبین در مقابل یک پروژه ساختمانی، اطلاعات مفیدی از ساختمان مورد نظر بدست آورد.

واقعیت افزوده (AR)واقعیت افزوده (AR)

همچنین یک دانش آموز به کمک اپلیکیشن فاب می تواند با نگه داشتن دوربین گوشی همراه در مقابل سر فصل کتاب درسی و یا کتاب درسی، به راحتی به ویدیو های آموزشی آن مبحث و یا آن درس از کتاب درسی خود به راحتی دسترسی داشته باشد.

حال بهتر است به بررسی تکنولوژی واقعیت مجازی بپردازیم:

واقعیت مجازی (VR) چیست؟

این تکنولوژی و یا شبیه سازی در تلاش است تا انسان ها بتوانند محیط های دیگری جز محیط اطراف خود را دیده و یا لمس کنند. حتما با عینک VR آشنا هستید، که شما می توانید به راحتی با گذاشتن گوشی همراه خود به روی آن، در عین حال که در خانه هستید، در کلاس درس حضور داشته باشید و به آموزش دروس خود بپردازید...

واقعیت مجازی (VR) چیست؟واقعیت مجازی (VR) چیست؟

امروزه از این تکنولوژی در حوزه های بسیاری استفاده می شود مانند: درمان، آموزش دروس، بازی، نظامی و ارتش، ورزش، ملاقات های اجتماعی، موزه، تاتر، دادگاه ها، آزمایشگاه مجازی و..... که شما امروزه می توانید به کمک اپلیکیشن فاب به هزاران ساعت ویدیو های آموزشی دروس با استفاده از تکنولوژی AR دسترسی داشته باشید.

شما می توانیدا به راحتی برای دانلود اپلیکیشن فاب، تنها عبارت "اپلیکیشن فاب" را در گوگل جستجو کرده و با جدیدترین و پیشرفته ترین تکنولوژی روز دنیا درس بخونید. با استفاده از این نرم افزار آموزشی متوجه خواهید شد که درس خواندن آنقدر ها هم سخت و کسل کننده نیست! فقط کافیست یکبار امتحان کنید......!