سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چگونه برنامه ریزی درسی کنیم؟

امروزه برنامه ریزی کردن یکی از مهم ترین اصل ها برای موفق شدن می باشد، که اگر شما دانش آموز دوازدهمی و یا پشت کنکوری هستید، حتما برای آنکه بتوانید در کنکور امسال موفق شوید به یک برنامه ریزی درسی اصولی نیاز دارید تا بتوانید تمام دروس خود را خوانده، دوره کرده و سپس تست های آن را بزنید.

یک نکته خیلی مهم در طراحی و اجرای برنامه درسی این است که شما نباید از برنامه درسی های تکراری و یا از دیگران استفاده کنید! چراکه شما باید خود برای خود یک برنامه درسی طراحی کنید. چراکه خودتان بیشتر از هر فرد دیگری روحیات و انرژی خود را شناخته و بهتر می توانید برای خودتان برنامه ریزی درسی کنید.

اما باید توجه داشته باشید که برای طراحی برنامه ریزی درسی یکسری نکاتی وجود دارد که برای طراحی برنامه درسی خود به آن نیاز خواهید داشت، که در ادامه قصد داریم تا شما را با برخی از مهم ترین این نکات آشنا سازیم، پس با ما باشید:

برنامه‌ریزی درسی

نکات مهم برای برنامه ریزی درسی

پیش از ایجاد یک برنامه درسی در ابتدا باید هدف خودتان را مشخص کنید که می خواهید برای چه رشته ای و در چه دانشگاهی رتبه آورده و قبول شوید! چراکه برای هر رشته تحصیلی ممکن است دروسی از اهمیت بالاتری برخوردار باشد و شما به کمک اون دروس باید بتوانید رتبه خود را به حد نصاب برای قبولی در آن رشته و یا دانشگاه برسانید.برای اینکار می توانید اهداف بزرگ خود را به اهداف کوچکتر تقسیم کنید! با اینکار می توانید با ارامش بیشتری به مسیر موفقیت خود ادامه دهید.

سپس باید به اجرای برنامه درسی خود پایبند باشید و باید تعد دهید که هر آنچه که در برنامه درسی خود نوشته اید را اجرا می کنید! برای اجرای برنامه درسی خود باید دقت داشته باشید که نباید بیش از حد توانتان برای خودتان برنامه بچینید. مثلا اگر شما تا دیروز روزی 2 ساعت درس می خواندید، حال نباید یکباره برای خود برنامه ای با داشتن 10 ساعت مطالعه برای خودتان طراحی کنید.

حال فرصت آن رسیده است تا شما بهترین سبک مطالعه برای خودتان را پیدا کنید.

روش پیدا کردن بهترین سبک مطالعه دروس

شما برای یافتن بهترین سبک برای درس خواندن نیاز خواهید داشت تا انواع روش های درس خواندن را با آزمون و خطا بررسی کرده و سپس مناسب ترین روش درس خواندن را برای خود انتخاب کنید. حال باید یک مکان مناسب برای درس خواندن خودد پیدا کنید که ویژگی های بهترین مکان برای درس خواندن را داشته باشد.

ویژگی های بهترین مکان برای درس خواندن

بهترین مکان برای درس خواندن باید عاری از هرگونه حواس پرتی های کوچک و بزرگ باشد! حواستان باشد که روی تخت خواب و یا در مقابل تلویزیون اصلا گزینه مناسبی برای درس خواندن نمی باشد. پس باید خودتان یک محیط مناسب برای درس خواندن پیدا کنید که تمام ویژگی های گفته شده را داشته باشد!

بررسی مراحل مهم برای طراحی برنامه ریزی درسی

در ادامه قصد داریم تا شما را با 10 مرحله بسیار مهم برای طراحی برنامه ریزی درسی آشنا کنیم پس در ادامه با ما همراه باشید:

مرحله اول"طراحی یک جدول برای تمام دروس"

مرحله دوم"ارزیابی اولویت های هر درس"

مرحله سوم"میزان ساعات مطالعه دروس"

مرحله چهارم "بخش بندی کار های روزانه طبق ساعت"

مرحله پنجم "درنظر گرفتن زمان های خالی برای جبرانی"

.

.

شما می توانید برای اطلاعات بیشتر درباره مراحل بعدی برنامه ریزی درسی به سایت گروه آموزشی پرش مراجعه کنید. تنها کافیست عبارت "برنامه ریزی درسی پرش" را جستجو نمایید.